Me desculpem pela transcrição em inglês.
«Low-end products are often simply a poorer version of a more luxurious one: they pretend to keep the same meaning as their more affluent siblings, but their functions and quality are simply debased. When you buy a product like that, you feel as though you are saying, "I would have loved to buy a better car, but unfortunately I could not afford it." Panda, instead, had a different meaning from that of its siblings. It was not the small, poorer one. You bought it not simply because it was cheaper but because you wanted it, and being cheap was an essential part of its "no frills, big thrills" concept. (...) Panda's transformability, adaptability, and versatility helped it become a social icon that cut across age, gender, and social status.»
- Verganti, Roberto. Design-driven innovation. 2009.
3 comentários:
Sempre gostei muito deste carro!! Na altura, andei dividido entre este e o Twingo… acabei por escolher o Twingo. Mas este sempre ficou-me na memória… especialmente o 4x4! Belo registo…
magnifico desenho Pedro!!! e sinceramento tenho muita saudade por este carro---eu tive uma PANDA fun, dois lugares, na cor vermelha..magnifica!! depois 15 anos de vida, agora esta em paraiso dos carros...W Panda
Obrigado aos dois!
Nunca cheguei a ter nenhum. Só cheguei a conduzir o "pai" do Panda, o Uno. Mas o Panda sempre me ficou na retina como um carro muito simpático. Como um par de ténis baratos.
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